• یکشنبه ۲۵ آذر ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
  • دسته بندی : علمي و آموزشي
  • کد خبر : 979-2086-5
  • خبرنگار : 99
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

استاندار چهارمحال و بختیاری در غرفه ایسنا؛

بی‌علاقگی اندیشمندان، بی‌انگیزگی دانشوران و بروکراسی اداری؛ شاخص‌ترین علل عدم پیشبرد پروژه‌های پژوهشی

استاندار چهارمحال و بختیاری بی‌علاقگی اندیشمندان، بی‌انگیزگی دانشوران و بروکراسی اداری را از شاخص‌ترین علل نبود مطالعات جدید پژوهشی و پیشبرد پروژه‌های پژوهشی در کشور برشمرد.
اقبال عباسی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان و در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع را شاخص‌های پژوهشی دانست و گفت: بر اساس سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تحقیق و پژوهش می‌شود سودآوری پروژه‌ها را برآورد کرد و میزان توسعه و پیشرفت جوامع را سنجید.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه حدود 1.1 درصد از بودجه‌های کشور در زمینه تحقیق و پژوهش هزینه می‌شود، افزود: میزان اعتبارات حوزه پژوهش در چهارمحال و بختیاری نیز همین است که بسیار محدود بوده و باید افزایش یابد زیرا هرچه در تحقیق و پژوهش سرمایه‌گذاری شود به توسعه و پیشرفت کشور و استان کمک شده است.
عباسی بی‌علاقگی اندیشمندان، بی‌انگیزگی دانشوران و بروکراسی اداری را از شاخص‌ترین علل نبود مطالعات جدید پژوهشی و پیشبرد پروژه‌های پژوهشی در کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه برای کاربردی کردن پژوهش‌ها باید در کنار دانشجویان و جوانان، اعضای هیات علمی و افراد پخته قرار گیرند، اظهار کرد: وظیفه پژوهشگران و محققان انجام مطالعات روی طرح‌های پژوهشی است که برای نوشتن طرح توجیه اقتصادی، فرآیند اداری و اخذ تسهیلات بانکی اطلاعات کافی ندارند و در این راه با موانع مختلف رو به رو می‌شوند و انگیزه پژوهشی خود را از دست می‌دهند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید اعضای هیات علمی دانشگاه ها و افراد مجرب و پخته در کنار این محققان قرار گیرند تا علم آن‌ها تبدیل به کالا شده و این کالا به بازار بیاید و تبدیل به سرمایه شود.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: