• شنبه ۵ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
  • دسته بندی : اجتماعي
  • کد خبر : 973-2114-5
  • خبرنگار : 35
  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

اعتراضات رانندگان از مسیر اصلی خود خارج نشود

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتراض راننده اشکالی ندارد و باید سخن این قشر شنیده شود، تصریح کرد: نباید این اعتراضات از مسیر اصلی خود خارج شود.
به ‌گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – اقبال عباسی  پنجم خردادماه در جلسه تنظیم بازار استان، اظهار کرد: از روز گذشته مشکلاتی در حمل و نقل وجود داشته است و کامیون داران موضوع افزایش قیمت کرایه‌ها را مطرح کردند.
وی با اشاره به اینکه اگر این موضوع محقق شود با افزایش نرخ کالا و رکورد بازار مواجه خواهیم شد، افزود: برخی کامیون داران در چند استان کشور اقدام به اعتراض داشتند و برخی جاده‌ها بسته شد.
عباسی تصریح کرد: در بررسی انجام شده مشخص شده که برخی از معترضان، راننده نبوده و عامل اختلال شدند که این امر نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه اعتراض راننده اشکالی ندارد و باید سخن این قشر شنیده شود، تصریح کرد: نباید این اعتراضات از مسیر اصلی خود خارج شود.
عباسی اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری نیز در شهرهای فرخشهر و بروجن مقابل خودروهای حمل بار گرفته شده و اجازه ندادند تا برای بارگیری اقدام کنند که این امر در سوخت رسانی اثر خود را نشان داد.
وی با اشاره به اینکه معترضان اجازه نداند که تانکرها برای سوخت رسانی اقدام کنند، تاکید کرد: دولت اعلام کرده که نرخ کرایه افزایش یافته و تاحدودی موضوع حق بیمه رانندگان حل شده است و تعدادی از سایت‌ها مرتبط برای ثبت بارنامه باز شده است.
عباسی بیان کرد: عوامل جانبی که در اعتراضات در استان، اخلال ایجاد می‌کنند شناسایی شدند و مشخص شده که این افراد راننده نیستند و قصد دارند با تهدید رانندگان برای عدم حمل بار موجب اخلال شوند که این امر در دست بررسی است.
وی با تاکید بر پیشگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، احتکار کالا در بازار، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای تامین حمل و نقل و توزیع کالا در بازار، ادامه داد: رصد و پیشگیری از هر گونه چالش بی‌مورد،  نظارت بر کمیت و کیفیت کالا در بازار، رصد نارضایتی احتمالی موجود در بازار، رسیدگی به شکایات واصل شده که اگر به حق بودند، محقق شوند و اگر نه روند موضوع توضیح داده شود، از مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
عباسی ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع و عدم وارد کردن استرس بی‌مورد به بازاریان نیز از دیگر مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.
وی اضافه کرد: مدیران دستگا‌های اجرایی متولی به طور شفاف از عرضه یا عدم عرضه هر نوع کالا در بازار اطلاع دقیق کسب کنند و پس از دریافت گزارش به دنبال حل مشکلات احتمالی باشند و به شکل مرتب بازرسی، پیگیری، هماهنگی و اقدامات انجام شود.
عباسی گفت: روند بازرسی اکیپ روزانه توسط متولیان امر 1.5 برابر افزایش یابد و بازرسی به صورت اکیپ باشد تا اکیپ متشکل از بازرس بهداشت و... تصمیم بگیرد آن صنف متخلف است یا نیست.
با تاکید بر اینکه باید بیش از گذشته اخلال‌گری، گران‌فروشی و احتکار را مد نظر قرار داد تا صورت نگیرند، خاطرنشان کرد: بایستی مشکلات به موقع رصد و حل شوند.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: